maanantai 14. syyskuuta 2009

Vatsanpalvontaa, tai jotain...?

Vietin viikonlopun Tyttären luona kutoen, telkkua katsellen ja villavaippoja lanoliinissa huljutellen (se kesti kyllä vain hetken koska ne itse huljuivat itsensä yön yli, nostin ne vaan pois ämpäristä :-D ) sekä laskettua-aikaa tähyellen. Vaavalla ei tunnu olevan kiire kuten äidillään - Tytär syntyi kaksi viikkoa etuajassa kun katsoin iltamyöhällä liian kiivaasti jääkiekkoa. Oli varmaankin MM-pronssiottelu tai jotain. Heräsin suureen loiskahdukseen, joka tuli valtavasta valaanpyrstöstä - siinä lätäkössä maatessani oivalsin sitten synnytyksen kenties alkaneen...

Kuvasin Tytärtä rautakausipuvussa, hain "koiruohoa" eli pujoa tienposkesta rekvisiitaksi joitakin kuvia varten. Samalla riivin taloyhtiön ihania ruusuja, samaan tarkoitukseen... Olen siis kamala! Paitsi että otin ruusunterälehdet suht' näkymättömästä paikasta. Voi miksi minulla ei ole (vielä) tuollaisia ihania tolkuttomankorkeita ruusupuskia?

Olen miettinyt syvällisiä mummuudestani, tästä tulevasta uudesta roolistani. Mutta en kuollaksenikaan muista mitä olen miettinyt tai mihin aatokseen päätynyt. Taitaa olla niin että aika näyttää ja kaikki ajallaan :-D

2 kommenttia:

_hoya_ kirjoitti...

Vau! Onneksi olkoon! Vitsi, susta tulee mummu! Mäkin haluan!

Maahiska kirjoitti...

Juu kohtapian se tapahtuu, tällä tai ensi viikolla viimeistään...:) kyllä sen tuntuu hyvältä, näin kun olen ehtinyt sitä ajatella kunnolla. On ihana ostaa kirpparilta piskuisia vaatteita ja katsella vauvatarvikkeita.... metka tunne!