lauantai 11. heinäkuuta 2015

Jodlausta!?

En tiedä mikä iski mutta Valon kanssa aloitettiin jodlausharjoitukset. Mielenrauhanne vuoksi en kehota kuvittelemaan tilannetta. Mutta tosi hauska opetusvideo löytyi ja kummakseni sain jo ihan oikeita ääniä! Ei oo tottakaan, miten huvittavaa! Mutta ääninäytettä en kyllä anna ihan heti.

Meillä asuu myös haikea hanuristi. Hän myös leikkii "englantilaista herrasmiestä", ampunee lintuja tai jotain. 1700-luvun vaatteet edistyvät pikkuhiljaa, pariin päivään en ole päässyt ompelemaan mutta se lienee päälle hyväksi. Tuosta viimeisestä kuvasta tulee mieleen tämä.

Fredriksonin villakangaslippiksiä löydettiin iso pino kirppikseltä, eurolla kappale. Poishan ne oli ostettava koska niitä meillä kuluu - kirjaimellisesti. Ja mitä muuta löysinkään! Kun olin pieni, meillä tiskattiin aina voipaperilla - siis oikealla pergamiinilla jota ei kerta kaikkiaan saa enää mistään. Mutta kirppikselläpä oli! Arkkeja! Monta pakettia! Olen niin onnellinen! Huutomerkki! Voipaperilla tiskaus käy hyvin mun hankalalle kädelle, se on aivan mahtava pesuväline. Ostin arkkeja loppuelämäkseni.

Inimene võib saada rõõm väikesest asjadest - nagu nii et leiab kirbuturult vanad võipaberid/pärgamiini :)

4 kommenttia:

kosotäti kirjoitti...

Minä soitan harmonikkaa, ihmiset on kummissaan.... tuo laulu tulee niin mieleen Valon kuvasta, ja mikä herrasmies ihana.

Maahiska kirjoitti...

:) Se niin eläytyy aina :) Onneksi meillä noita roolivaatteita piisaa!

piaeliina kirjoitti...

Ikinä en ole kuullut, että voipaperia käytettäisiin tiskirättinä! Mutta kun otit voipaperin esille huomasin, että sitä ei tosiaan enää nykyään käytetä mihinkään, kadonnut koko voipaperi. Onneksi itse löysit!

Maahiska kirjoitti...

Nykyvoipaperi ei käykään, olen yrittänyt kysellä eikö KENENKÄÄN kotona tiskattu voipaperilla mutta ei kai sitten....:) Kun käsi ei toimi, on tämä aivan superhieno juttu mulle!