sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Erinäisiä hetkiä olen miettinyt...

Paaston viimeinen, Suuri viikko on alkanut. Meillä se tarkoittaa tänä vuonna mm. voimakasta rukousta kärsivällisyydeksi ja lohduksi. Tämä on nyt niin tätä. Mutta olen myös onnellinen, hassusti edelleen. Perusasiat ovat kunnossa. Ja Anoppikin tulee huomenna :)

Viime yönä, omakuva kohtauksen mentyä ohitse. Näkyykö tyytyväinen hyrinä?

Angioödeeman kaverina ei ole kivaa, kuva alkuvaiheesta. Tämän jälkeen seuraa kolmois/neloisleuka- ja tanskanlippuvaihe.

Arnen silhuetti, lahja uuteen kotiin. Pääsiäiskranssinkin tein vaan en ehtinyt kuvata.

Viikonloppuna oli siis perheen muuttotouhuja, Arne pieni asuu nyt omassa huoneessaan ja nukkui ensimmäisen yönkin siellä aivan itse, aamulla iloisena heräsi. Ihmeellinen lapsi :)

Maahiska puolestaan on ollut tipassa. Nyt kotona kunnes toisin mainitaan. Viimeöinen kohtaus meni ohitse parissa tunnissa omalla lääkityksellä. Olen näet allerginen myös puuduteaine lidokaiinille, josta tapauksesta ei nyt tässä enempää - mutta voin kertoa etten mitään uutta - enkä edes vanhaa - rohtoa uskalla enää edes katsoa. Lidokaiini on ennen sopinut oivasti.

Olen lukenut ja miettinyt, miettinyt ja lukenut. Olen pohtinut katsomisen ja näkemisen taitoa ja sen harjoitusta. Olen miettinyt oman työni rahallista arvoa ja kuunnellut kuolevan ihmisen haikeaa itkua verhon takaa. Kävin pitämässä kädestä hetken kun hänen hengityksensä tulvi vettä. Olen siis melkein hiihtänyt jään yli Seurasaareen... no en ihan, mutta olen käynyt ajatuksissani jo seuraavalla Helsingin matkalla. Äiti Teklan kirja Lasin hämäryys on öinen lohtuni.

Elu kodus on täna rahulik, aga homme keegi ei tea. Eile olin jälle haiglas, haigus on nüüd väga halb. Kuidas ma siis nii õnnelik veel? Seepärast kui minu pere on koos ja armsad lähedal! Soovin teile head suurt nädalat, reisil lihavõtteid kohta! Käsitööd täna: mehe vest või uue mantli tikkimine? Piiskopi panagia on "puhkusel", sest ma ei saa aidata sellega nüüd. Olen liiga väsinud hõbetööle.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kovin paljon en tähän uskalla sanoa, niin paljon tuntuu olevan liikkeessä. Mutta kannan mielessäni.

Siunattua Suurta viikkoa teille.