maanantai 12. lokakuuta 2009

Aistit 2

Pilviharso haastoi minut, mutta jatkan tätä kenellekään eteenpäinlähettämättä, koska olen sitä mieltä että jokaisen meistä pitäisi aika ajoin miettiä näitäkin asioita :)
(Kakkonen tämän vuoksi)




Listaa viisi aistia ja kerro mitä ne merkitsevät sinulle.

1. Näköaisti… Minulla on hajamieliset silmät, sen lisäksi piilokarsastan hiukan. Näkemiseen liittyy myös yksi hankala ongelmani, kasvosokeus. Mutta rakastan katsoa kauniita asioita. Tarvitsen niitä. Päivittäin. Mutta jos sokeutuisin? Olen miettinyt tätä usein, mutta en päässyt mihinkään tulokseen.

2. Kuuloaisti… En kestä ääniä, hälyä, meteliä, paukahduksia - pidän hiljaisuudesta. jos menettäisin kuuloni, olisi se silti kamalaa, mutta kuitenkin mielenkiintoista. Musiikki soi päässäni kaiken aikaa - soisiko se vielä silloinkin? (toisessa korvassani on sellainen pieni himertymisen esiaste, katsotaan mihin se johtaa vuosien varrella)

3. Tuntoaisti... Olen taktiilinen tyyppi. Joskus se on kamalaa. Haluan painaa kasvot kirjoja, kankaita, lehtiä, kasveja, lintuja, kantoja ja vieraita vauvoja vasten. Haluan tuntea tuulen rintahöyhenissäni. Haluan lentää niin että tuntuu!

4. Maku- ja hajuaisti… öö. Ei paljoa ole. En paljoa välitä. En piittaa monistakaan mauista (miten se kirjoitetaan?) enkä pidä monistakaan hajuista. Tiedän miltä sisiliskon katkennut häntä haisee. Se haisee kaupan muovipussille. Mutta haluan purra karkkeja. Paljon ja kauan.

5. Herkkyys, intuitiivisuus… onko tämä aisti? Okei, olkoon kuudes tai jotain (menin jo laskuissa sekaisin) Olen hyvin herkkä vaikka käyttäydyn usein ihan toisella tapaa. Tunnen paljon asioita jotka väreilevät ilmassa tai ihmisten välillä, mutta en osaa reagoida niihin oikein. Minulle kummituiset ja sensellaiset ovat joko ihan luonnollisia tai sitten selviä aistiharhoja. Jokotai. Ei mitään siltä väliltä.

Ei kommentteja: