torstai 23. lokakuuta 2014

Omppomehua ja punaista väriä

Omppomehua keittelen, katselen samalla elokuvaa Inside I'm dancing (hyvä!) ja lajittelen kirppistavaroita. Kolmen sortin pää vissiin minulla. Ainakin kolmentuulentukka on ja se pitäisi kammata mutta kun ei ehdi. Muistuttakaa minua sitten tästä kun valitan takkuja ja haikailen rastojen perään.

Olen miettinyt värejä. Tässä punainen kuvasarja, se on väri jota en osaa pukea ylleni. Paitsi veneellä käytän pojan vanhaa punaista ruutupaitaa. Sanovat, että punaiseen pukeutuminen piristäisi. Kerta toisensa jälkeen valkkaa juhliin ja kirkkoon ja muualle värikkäitä vaatteita, mutta vaihdan ne loppumetreillä mustaan. Oikeasti pärjäisin niillä muutamilla mustilla vaatteilla joita minulla on - tuntuu tuhlaukselta edes pitää kaapissa vaihtoehtoja.

Ensimmäisessä kuvassa Valo on tullut kesämatkalta ja on onnellinen meidät nähdessään. Olemme syömässä Turussa pizzeria Dennisissä. On auringonlasku ja on lahjaksi saamani ihana rukouskirja. Kissoillakin on punaista, ja sängynpäädyssä punaiset verhot - ja uusi pääty jonka Noel teki! Nuolia on täällä tehty, kuvassa ovat vielä vaiheessa mutta punaista niissäkin, ja punaisia paitoja on pojilla montakin. Äiti puki minua pienenä punaiseen kun olin muuten niin kalpea - siitäkö kammo? Miksi jotkut värit vaan ei käy, miksi jotkut päivät taas ovat violetteja tai vihreitä? Miksi olen aina musta muodoltani? Minua houkuttaisi viedä lauantain kirpparille kaikki muut paitsi mustat vaatteeni - mitenkäs sitten suu pantaisiin?

Tämä on niin outoa, että nähdessäni väreihin pukeutuvan ihmisen ajattelen oitis kuinka ihmeessä hän jaksaa ja pystyy. Samoin kun näen jonkun juoksevan vapaaehtoisesti - miten juoksija kestää kivun? Ai, ei hänellä ole kipuja? Okei..?

Miks mul on alati mustad riided, miks ei värvilised - sest mul on kapitäis värvilised rõivad ka?

2 kommenttia:

kosotäti kirjoitti...

Ihana toi kuva Valosta :) täältä terveisiä.

Mie oon huomannu että ajoittain sitä oikein halajaa jotain väriä, punasta näin syksyllä ja keltasta keväällä.

Maahiska kirjoitti...

Mie kurja halajan vain mustaa :( Terveiset kerrottu, takaisin lähettää! :)