sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Lisää väriä...

Ihan aluksi maininta vilustumisesta, joka juontaa juurensa laiturilla mulahtamiseen ja kylmettymiseen - sekä Valo että emäntä itse tääällä kipeänä. Mutta ei pahasti. Huomenna ei ole koulupäivä, lämpöä oli ukkelilla sen verran aamulla. Olen jopa nukkunut päiväunet, se on harvinaista. Vasen nenä (joo, tiedän...) on tukossa mutta pahempi on pää, jonka kipu on saanut näin lisäsäväyksen.

Värejä mietin eilenkin, kun yritin pitää kirpparia muitten huono-onnisten kanssa yläkoululla. Siinä ehti ikäänkuin hyvin ajatella omiaan. Olin laittanut myyntiin vaatteitani, värikkäitä, joista tykkään mutta en vain saa pidettyä. Naamakirjan hassutesteissä kysytään tuon tuostakin lempiväriä, ja minulle se on vihreä. Sellainen metsän sammalmattovihreä, sen sävyt. Mutta vihreitä vaatteita minulla ei juurikaan ole, yksi paita ja yhdet kesähousut kai - huijaankos siis itseäni? Violetteja käytän mustan lisäksi ja nykyään myös sinistä - se tuli kun isäkin kuoli pois. Mutta sisältä olen ihan vihreä :=)

Tuo alin kuva on tämän päivän elämyksestä - yritin katsoa Wartime farmia tekstityksillä. Joo. " I odometer dual no" jäi myös minulle arvoitukseksi, samoin se miten maailmansotien aikana käytettiin Apple iPadia... Tekstitys hämäsi mennen tullen enkä jaksanut katsoa loppuun saakka, lapsella sen sijaan oli ylen hauskaa.

Roheline on minu värv, kuid mul ei ole rohelised rõivad... miks?

Ei kommentteja: