lauantai 29. syyskuuta 2012

Rusakkonuljaska?

Joskus mietin kuka näitä sieniä on nimennyt. Pörhösuomuhelokka? Hytyrypykkä? Kuvassa sentään melko tavallinen rusakkonuljaska.

Pääsin siis tänään metsään, Sanjuskan kanssa. Sanjuskalla on näitä alpakoita, jotka seurasivat tarkkaan aronianhakupuuhiamme pensaikossa. Aronioitten kanssa onkin onnistanut paremmin kuin sienten; värisieniä olisi kyllä vierimetsässämme mutta kun haluaisin hyviä tatteja! Kehtaako oikeasti edes puhua, sillä olen saanut lahjaksi valtava määrät suppiksia ihanilta ihmisiltä! Kiitos vielä tätäkin kautta heille!

Eestistä kaukaa sain paketin viime viikolla, lautanauhakehikkohan se siinä! Mitoitettu automatkoja varten, siitä kuvaa myöhemmin. Kiitos Ülle ja Teet!

Pihassa olisi yhtä ja toista tehtävää, mutta olen ollut hurjan vetämätön. Muuta kyllä olen tehnyt, ainakin pienissä määrin ja hiukan toisella jalalla. Olen kuivaillut yrttejä ja niitä sieniä, ommellut jakkua markkinamekkoni kaverisi, kutonut hiljalleen katariinakaulureita... mutta kaikkea vain hiukan ja melko laiskasti. Sain uudet allergialääkkeet, silläkin ehkä osuutta asiaan.

Metsas täna ei olnud karu, nagu ei ole ka seeni.... kes on käinud tolmuimejaga meie metsas??? Olen olnud väga laisk, ainult natuke käsitööd ja maitsetaime-asjad teinud.

3 kommenttia:

kosotäti kirjoitti...

Oi miten söpöjä alpakoita.

Pihahommat odottaa täälläkin tekijää, mutta kun aina sataa, (hyvä tekosyy)

Miten ihmeessä voit autossa tehdä lautanauhaa???

Elina K kirjoitti...

Laiskusest on asi küll kaugel - metsas seenejahil käidud ja uued selgete värvidega lõngad valmimas.
Ja Ülle kaasa Teet on tõeliselt ´kuldsete kätega` nagu Ülle isegi ning nagu näha, on Sul juba kena vöö valmimas ! See kõlavöö tegemine on samuti peen oskus ja kummardan inimeste ees, kes seda kunsti valdavad !

Maahiska kirjoitti...

Tuosta vaan teline syliin ja kutomaan, kun miehän en itse aja :) Tosin kuinkas sitten käy navigoinnin?

Olen harjunud tegema tööd hommikust õhtuni ja kuid tuleb päev kui ainult üks või kaks asjad teen ,olen siis laisk :P